Xarxes socials

Crea una comunitat pel teu Restaurant

Com crear una comunitat online i per què?

A tots ens agrada ser part d’alguna cosa i participar és qüestió de temps.
Una comunitat és una oportunitat per a promocionar i rebre retroalimentació sobre el teu restaurant, saber l’opinió dels teus clients i allò que fas bé t’ajuda a poder millorar aspectes del teu restaurant i identificar problemes que no tenies presents.
Els teus seguidors es converteixen en els ambaixadors del teu projecte i també en importants crítics.

Molts emprenedors s’enfoquen primer a crear una comunitat al voltant d’un interès en comú, per després generar confiança, posicionar-se com experts i finalment oferir un servei o producte.

Primer dona i després rebràs.

Una vegada que trobem a la nostra “tribu” i som ben rebuts, ens convertim en fidels seguidors.
Les marques no només s’han d’enfocar a obtenir molts clients, també s’han d’assegurar que aquests clients tornaran i seguiran comprant o adquirint el servei.
Gràcies a Internet, ara comptem amb diverses eines que ens permeten crear i gestionar aquestes comunitats d’una manera més senzilla i amb un abast molt més gran.
Anar tocant de porta en porta per evangelitzar la teva marca és ja cosa del Però, com crear una comunitat online 100% activa?

Hi ha una sèrie de principis bàsics que apliquen a tota mena de projectes, no importa com d’específics o complexos siguin.

Sense aquests passos, serà molt difícil crear una comunitat autèntica.

Passos per a crear una comunitat online activa i autèntica pel teu restaurant

Crea el perfil del teu seguidor ideal

Aquest sembla un pas molt obvi, però és sorprenent veure la quantitat de persones que creuen conèixer realment el seu segment de mercat, sense ni tan sols saber d’on vénen, a què es dediquen o les seves preferències.

El principal problema és que creen un perfil superficial basant-se el producte i les seves expectatives, en comptes de crear un perfil d’acord amb el que necessiten els seus clients, les causes d’aquestes necessitats i com el producte aconsegueix cobrir-les.

Quan coneixes realment qui és el teu client i com es comporta, tens més elements per crear una estratègia de contingut i promoció per al teu restaurant.

Troba alguna cosa en comú

Una vegada que comptes amb el seguidor ideal, és moment d’explotar aquestes coses en comú.
Crear contingut i exemples sobre la base a aquests interessos, l’objectiu és fer que les persones se sentin identificades i que vegin que no són les úniques amb el mateix problema.
Per exemple, si la teva comunitat li encanta receptes de carns a la brasa, comparteix contingut per les xarxes socials fent tutorials de com cuinar a la brasa.

Ofereix alguna cosa de valor (receptes, tècniques de cuina…)

Ningú va anar a un lloc on et pressionen per comprar alguna cosa, un error comú és enfocar directament en la promoció d’un projecte en comptes de compartir alguna cosa útil.
No perdis el temps parlant de tu, encara no és el moment.
Comparteix consells, experiències i crea històries sobre la teva cuina.

És l’oportunitat de construir confiança entre el públic i guanyar seguidors a través de recomanacions que els ajudaran a resoldre un problema. Per més mínima que sigui la teva aportació, si els ajuda a millorar algun aspecte de la seva vida tornaran perquè hauran trobat una mica de valor al teu contingut.

Escolta als seguidors del teu restaurant

Quan flames la seva atenció, és moment d’escoltar-los. Les persones tenim tant a dir, però molt poques estan disposades a escoltar.

És important tenir cura que la nostra validació sigui natural, evita utilitzar missatges molt generals i pren el teu temps per escriure respostes molt més personals, esmentant noms, ressaltant fets que els seguidors comparteixen i aportant de ser possible alguna solució.

A mesura que vam mostrar més respecte per les seves opinions, el grup comparteix més i més informació que ens ajuda a millorar les nostres estratègies.

Regles clares des del principi

És important esmentar el reglament del grup des d’un principi, encara que vulguis crear un ambient totalment obert necessites establir límits pel que fa al tipus i la quantitat de contingut que vols acceptar.

Això t’ajudarà a fer que la teva comunitat no es converteixi en una font de publicacions nocives o spam sense cap propòsit.

D’altra banda, has de construir credibilitat i un ambient just i segur perquè les persones se sentin còmodes en expressar les seves opinions i idees.

Una manera intel·ligent de motivar als teus seguidors a cuidar el seu contingut és tractant-los com aliats i fer-los veure són importants pel teu restaurant.