Disseny web

Com ajuda el posicionament SEO al teu restaurant

Les primeres posicions a Google marquen la diferència

Per explicar de manera senzilla que és el posicionament als buscadors, començarem per un exemple molt clar:
El divendres nit un grup d’amics volen anar a sopar i no saben a on, un d’ells agafa el seu mòbil i busca a Google restaurants (ciutat), a continuació visualitza les diferents pàgines web dels restaurants que li apareixen a les primeres posicions.

Creieu que la decisió d’entrar a alguna pàgina no depèn de la posició on apareix?
Doncs sí, importa i molt. Els consumidors actuals no tenim paciència, per tant si el teu restaurant surt a les primeres posicions en les cerques, el tràfic i la visibilitat del teu lloc web augmentarà.

Més visites al teu lloc web, més clients al teu restaurant

Un cop entès el concepte del posicionament SEO, explicarem 5 tècniques per fer SEO i millorar el posicionament:

Abans de veure algunes tècniques per millorar la visibilitat del teu restaurant en cercadors és important conèixer en què es fixen els grans cercadors com Google a l’hora d’analitzar i posicionar una web.

L’experiència d’usuari. És un dels factors més importants i que està guanyant pes amb el pas el temps. Si les teves visites tenen una bona experiència a la teva web, passen temps en ella i interessa el contingut del restaurant, és a dir, als teus usuaris els agrada el contingut que veuen i interactuen amb ell, això Google ho té molt en compte.

Optimització web. Tenir un web optimitzada és clau per millorar la velocitat i els temps de càrrega, les fotografies del vostre restaurant ho agrairan. A més, això influeix directament en el punt que vam veure anteriorment, l’experiència d’usuari.

Autoritat de la pàgina. Principalment fa referència a la notorietat o popularitat de la teva pàgina. Si la teva web i el contingut que creguis aporten valor, els usuaris el comparteixen i t’enllacen de manera natural, Google sap que interessa i ho té en compte a l’hora de posicionar-la.

Ara que saps quins són els pilars fonamentals per a Google, és hora de posar-te a treballar en el teu restaurant (dins i fora de la teva web). Aquí tens algunes tècniques que són imprescindibles per donar-li una empenta a la teva pàgina i millorar el seu posicionament en cercadors.

1. Crea contingut de qualitat

Durant molt de temps es va afirmar que el contingut és el Rei, i en realitat sí que ho és. Crear contingut de qualitat és fonamental tant si vols millorar la teva SEO on-page com la teva SEO off-page. Tenir contingut original i interessant t’ajudarà a fer que les teves visites et llegeixin, passin temps a la teva web i interactuïn amb ella, però a més t’ajudarà a fer que aquest contingut es comparteixi en xarxes socials i aconsegueixis backlinks (links cap al teu lloc web) de qualitat.

2. Tria un bon hosting (servidor)

Si parlem d’optimització o millorar els temps de càrrega d’una web, una bona plataforma de hosting és fonamental per aconseguir-ho. Per exemple, si tens una web amb molt contingut, un blog amb moltes visites o ecommerce, un pla de Hosting professional pot ser la millor opció per a tu.

3. Optimitzar imatges

Les imatges són una part fonamental a la teva web. Capten l’atenció de les teves visites, ajuden a digerir millor el contingut i són una bona forma d’aportar valor a la web del teu restaurant, però cal que sàpigues optimitzar-les. Les etiquetes Alt i title són imprescindibles perquè Google pugui interpretar-les, així que mai t’oblidis d’elles!

4. Fes un bon ús de les paraules clau

Saber quines paraules utilitza la gent per buscar informació dels restaurants és clau per crear contingut rellevant per a aquests termes. Identifica-i afegeix correctament en els títols destacats de la teva web. Això sí, has d’incloure-les de manera completament natural. Un ús abusiu o sense concordança Google pot detectar-lo i penalitzar la teva web.

5. Utilitza una bona eina SEO

Encara que ho hem deixat per al final, no és el menys important de tot, al contrari! Una bona eina SEO com Visibilitat en cercadors de GoDaddy analitzarà a fons la teva web i et donarà recomanacions per millorar el seu posicionament en les serps de Google.

A més, et facilita informes amb paraules clau i contingut que pot funcionar per al teu restaurant en concret. Veuràs que no necessites ser un expert en SEO per millorar la teva posició a Google i augmentar les visites de la teva web.

Conclusió

Si tenies dubtes o no entenies el posicionament SEO, esperem que la informació anterior t’hagi aclarit els dubtes i puguis millorar el posicionament del teu restaurant als cercadors.